2011-12-13

Rostad pepparkaka med brie och honung

Glöggtilltugg!


Ugn: 225 grader, grill

Ingredienser
1 köpt (el hemgjord) mjuk pepparkaka (á c:a 350 g)
200 g tryffelbrie (el vanlig brieost)
2 färska fikon
0,5 dl rostade pistagenötter
2 msk honung (el tryffelhonung)

Gör så här
Sätt ugnen på grillelement, 225 grader.
Skär pepparkakan i 16 st skivor (för 8 port) och lägg dem på ett ugnsgaller. Rosta mitt i ugnen cirka 2 min på varje sida, passa noga så de inte bränns!
Skär osten och fikonen i lika många skivor och lägg dem på de avsvalnade pepparkaksskivorna.
Hacka pistagenötterna grovt. Kan förberedas hit.
Ringla över honung och strö på pistagenötter precis före servering.

Tryffelbrie


Tryffelbrie


2 kommentarer:

  1. Så gott! Svar på din kommentar i min blogg: Jag använder photoshop Cs3 när jag redigerar bilder men om du vill ha ett bra gratisprogram att redigera bilder i så kan jag rekommedera Picasa. Googla på picasa så hittar du länk till programmet, där kan d göra fina collage m.m Kram kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.